Christina Wieth – Ny marketing-ansvarlig hos Techpeople
Ny hjemmeside, mere aktivitet på sociale medier, flere events for TechPeoples konsulenter. To-do-listen er lang. Der er nok at tage fat på for Christina Wieth, ny marketingansvarlig hos TechPeople.

Christina startede 1. august i den nyoprettede stilling. At styrke TechPeoples brand og synlighed over for kunder og konsulenter bliver hendes vigtigste opgave. Netop de to parametre er vigtige i et marked, hvor der er hård konkurrence om både de skarpeste hjerner og de bedste udviklingsopgaver.

 

Det er super vigtigt at vi får fortalt omverdenen, at vi kan noget særligt i TechPeople, siger hun.

Jeg synes, at vi på flere områder gør en ekstra indsats, der skiller os ud fra andre konsulenthuse. Vi arbejder målrettet med at finde de helt rigtige konsulenter til de opgaver vores kunder skal have løst. Det er afgørende for os, at der er et godt match mellem det, opgaven kræver og de kvalifikationer konsulenten har. Desuden sætter vi en ære i at have en tydelig og gennemsigtig forretningsmodel. Det er noget vores konsulenter sætter stor pris på. Og ikke mindst gør vi rigtig meget for at holde tæt kontakt med vores konsulenter. De er vores vigtigste ressource og vi vil gerne have, at de skal have det godt.

Den tilgang gælder både TechPeoples herboende stab af fastansatte og freelance konsulenter og de nye konsulenter, man arbejder målrettet på at hente til landet. Netop den del af branchen har Christina stor erfaring med fra sit tidligere job som marketingansvarlig i GTS Nordic, der hjælper virksomheder med alt det juridiske og administrative omkring ansættelse af udenlandsk arbejdskraft. Før dette arbejdede hun som content creator og web-ansvarlig i en iværksætter-virksomhed inden for event-booking.

 

Christinas første store projekt har været den opdaterede TechPeople hjemmeside, der netop er gået i luften. Hun er tovholder på både design og indhold på siten, der i sin nye version er optimeret, så den nu bl.a. er nemmere og mere overskuelig at læse på mobilen.

 

Desuden har Christina søsat en særlig TechPeople-side på LinkedIn – TechPeople A/S – Jobs. Her kan interesserede holde sig ajour med alle de nyeste opgaver, der tikker ind fra kunderne.

 

Oprindelig er Christina Wieth uddannet cand.merc. i virksomhedskommunikation fra CBS. Allerede som studerende begyndte hun imidlertid at interessere sig for computere og teknik og havde bl.a. studiejob i en virksomhed, der designede hjemmesider. Efter endt uddannelse er hun fortsat med at fokusere på det tekniske i marketingstillinger med et stort indhold af IT. Sådan bliver det også i TechPeople, hvor hun, foruden hjemmeside, har ansvar for løbende opdateringer på sociale medier.

 

Christina er tovholder i den eksterne branding af TechPeople som landets førende virksomhed for formidling af konsulenter til embedded udvikling og som stedet, hvor man som konsulent får tilbudt de mest udfordrende og spændende udviklingsopgaver.

Desuden skal hun også stå for den interne branding. Konkret betyder det, at hun er tovholder på de mange interne events TechPeople arrangerer for medarbejdere og konsulenter.

Netop det er en af TechPeoples styrker, mener Christina.

Man gør rigtig meget for at dyrke og fastholde medarbejdere og freelancere. De tætte relationer gør en stor forskel i markedet og vi har en ambition om altid at være konsulenternes foretrukne konsulentbureau.

 

Privat bruger Christina sin fritid på venner og familie og på cykling og styrketræning. Hun er født og opvokset på en danseskole og har tidligere danset på højt plan. Den hobby er lagt på hylden, men hun fastholder stadig forbindelsen til dansesporten ved at undervise turneringsdansere på sine forældres danseskole.