ENDNU ET FANTASTISK ÅR FOR TECHPEOPLE

Vi er allerede godt i gang med 2018, og jeg håber det bliver et mindst lige så spændende år for TechPeople som 2017. Éen ting er i hvert fald sikkert: Igen i år handler det om at finde det perfekte match mellem kunde og konsulent. Og igen i år bliver vores største udfordring at finde de ressourcer og kompetencer vores kunder efterspørger.

Vi er meget taknemmelige over, at vi i 2017 oplevede en helt ekstraordinær vækst. Det er intet mindre end fantastisk, at vi nu for tredje år i træk kan notere en markant stigning i omsætning: i 2015 omsatte vi for 34.7 mio. Det tal steg i 2016 til 51,7 og i 2017 nåede vi op på lidt over 76 mio., en stigning på 47 procent. Det er vi stolte af. Men samtidig er det en vækstrate vi ikke kan forvente fortsætter fremover.

Hvad jeg til gengæld håber varer ved, er væksten af nye kunder i TechPeople. I 2017 blev det til hele 22 nye kunder. Og lige meget om de er små eller store, så er de alle vigtige for os i vores bestræbelser på at blive den foretrukne leverandør af konsulentydelser inden for embeddede løsninger og forretningssystemer.

Vores nye kunder er ligeligt fordelt mellem vores afdelinger i Herlev og i Aarhus. Dermed kan vi konstatere, at etableringen af en afdeling i Aarhus er blevet en succes. Vores budskab om dygtige konsulenter til rimelige og fair priser er blevet godt modtaget og tilgangen af nye kunder i det jyske har været stor. I 2017 har vi derfor kunnet styrke Aarhus-afdelingen markant, så vi nu råder over to salgsansvarlige og fem fastansatte software-konsulenter.

Alle ved, at der er kamp om de kloge hoveder i it-branchen, ikke mindst i konsulenthusene. Derfor var vores største udfordring i 2017 at finde de ressourcer og kompetencer som kunderne efterspørger. Den tendens vil fortsætte her i 2018 med usvækket styrke. Derfor har vi nu oprustet med en Ressource Manager, der skal hjælpe os med at dykke dybere i netværket af erfarne konsulenter. Vi vil endnu længere ud for at finde de gode folk. Bl.a. går vi nu mere fokuseret efter konsulenter i den engelsktalende verden og det øvrige Europa, for bedre at kunne dække de mange forespørgsler vi får fra vores kunder.

Vores fokus i 2018 vil igen være de tre parametre, der gør os til en stærk partner i den embeddede verden: kundetilfredshed, det perfekte match mellem kunde og konsulent, samt gennemsigtighed i vores forretning for alle parter. Tak for tilliden, både til TechPeoples kunder og konsulenter.

Kim Fahrenholtz

Vores største udfordring i 2017 var at finde de ressourcer og kompetencer som kunderne efterspørger. Den tendens vil fortsætte i 2018 med usvækket styrke.