MØD KIM FAHRENHOLTZ

INTERVIEW MED KIM FAHRENHOLTZ:
DET GODE MATCH ER DET VIGTIGSTE

“Når vi først har fundet den gode konsulent, vil vi gøre alt for at beholde vedkommende. Og vi sætter en ære i at kende vores konsulenter rigtig godt – både fagligt og personligt”

Kim Fahrenholtz er på udkig efter nye konsulenter. TechPeoples kunder efterspørger dygtige udviklere, og sådan har det været længe. Derfor er Kim og hans kolleger i TechPeoples salgsteam meget interesserede i at få kontakt til nye konsulenter –  både til freelance-opgaver og til fastansættelse.

 

“Der er højt humør og folk er glade for at være her. Vi er en hyggelig lille familie,” siger Kim Fahrenholtz, der ikke uden stolthed fremhæver, at mange af hans konsulenter har langvarige relationer til TechPeople.

Kan du beskrive en typisk TechPeople-konsulent?

En typisk TechPeople-konsulent har minimum 5 års joberfaring og ved, at han/hun er bedre end de fleste. Det betyder ikke at man skal være arrogant, tværtimod. Man skal kunne lide at omgås andre mennesker og man skal have modet til at spørge en kollega, hvis der er noget man ikke forstår. Man skal kunne indgå i det faglige og sociale fællesskab, både ude hos kunden og her hos TechPeople. Og så skal man trives med at løse forskellige typer opgaver.

Hvordan er det at arbejde som konsulent i forhold til at være fastansat i en virksomhed?

Hvis du arbejder som fastansat udvikler i en virksomhed, så er du en produkt-person. Og du bliver typisk hængende på det produkt du arbejder med. Som konsulent er du derimod en kompetence-person. Du anvender de generelle kompetencer du har til nye udviklingsprojekter og til mange forskellige typer produkter. Og du udvikler dine kompetencer løbende gennem de opgaver du løser. Du får mange nye udfordringer og du lærer nye teknologier og domæner at kende undervejs.

Du sidder altid ude hos kunden og indgår i kundens eget udviklingsteam. Ofte vil der også være andre TechPeople-konsulenter i virksomheden.  Du får altså en bred kontaktflade ude hos kunderne, samtidig med at du har dine kolleger i TechPeople, som du altid kan ringe til, hvis du får brug for hjælp.

 

Hvorfor skal man som konsulent vælge TechPeople frem for et konkurrerende konsulentfirma?

Jeg synes vi har nogle gode værdier. Vi behandler vores medarbejdere ordentligt, både de fastansatte og freelancerne. Når først vi har fundet den gode konsulent gør vi rigtig meget for at fastholde vedkommende. Og vi sætter en ære i at kende vores konsulenter rigtig godt, både fagligt og personligt.

Desuden er der fuld gennemsigtighed, når det gælder løn- og arbejdsvilkår. Som konsulent får du fuld indsigt i, hvad kunden betaler til os. Vores økonomiske model er sådan, at TechPeople tager et fast overhead og resten går videre til konsulenten.

Ud over det økonomiske vil jeg gerne fremhæve det sociale. Vi er en tæt, lille familie og vi har det hyggeligt sammen. Vi samles til månedlige møder, hvor vi orienterer hinanden om stort og småt. Mødet ender altid med et socialt arrangement, måske et restaurantbesøg eller en koncert.

Hvordan matcher I de opgaver I får ind med de konsulenter I råder over?

Først matcher vi de kompetencer opgaven kræver med vores konsulenters CV’er. Derefter kontakter vi den udvalgte konsulent og tager en grundig snak med vedkommende om opgaven. Så mødes vi alle til en samtale ude hos kunden. Derefter vender både kunden og konsulenten tilbage til os med en melding om, hvorvidt opgaven matcher eller ej. Hvis der er et match, så laver vi den endelige aftale, og konsulenten begynder på opgaven. I løbet af de første par uger tager vi ud til kunden for at høre, om man er kommet godt i gang. Derefter er der statusmøde cirka hver anden måned. En opgave ude hos kunden tager typisk mellem et halvt til to år.

Ønsker TechPeople flere fastansatte konsulenter?

Ja, vi vil gerne øge antallet af fastansatte i forhold til antallet af freelancere. Vi vil gerne opbygge et stærkere og bredere fundament af egne medarbejdere, så vi bedre kan forankre viden i TechPeople. Men vi er lidt kræsne. Ud over de faglige kompetencer, ser vi på personens konsulentkompetencer, og dernæst om vi har lyst til at sidde med personen i en togkupe til München. Der skal nemlig være et match på den sociale side.

Følg TechPeople på LinkedIn

 

Send TechPeople en mail

 

VORES VÆRDIER

Hos TechPeople er vores konsulenter vores allervigtigste investering og kilden til succes hos vores konsulenter. Derfor værner vi om vores værdisæt og arbejder ud fra vores værdier i rekrutteringen, så vi sikrer os, at det også opleves af vores kunder.

RESPEKT

Vi holder altid ord – uanset om vi indgår en aftale med en af vores konsulenter eller med dig som kunde.

MATCH

Vores tætte relationer til konsulenter og kunder sikrer, at vi altid sammensætter det helt rigtige match.

A

PARAT

Vi opbygger kontinuerligt en buffer af dygtige konsulenter, som sikrer, at vi teknologisk er foran dine behov.

w

TILLID

Vi er “No Nonsense”. Vi møder dig i øjenhøjde og løser opgaven uden at prakke dig alt muligt på.

KONTAKT OS

Aarhus

bho@techpeople.dk

Tlf: 30 22 59 99

Rymarken 2

8210 Aarhus V

 


Herlev

tov@techpeople.dk

Tlf: 24 76 28 91

Smedeholm 10

2730 Herlev