TechPeople engagerer sig i Team Rynkeby med et guldsponsorat. Samtidig støtter TechPeoples moderselskab Data Respons det gule cykelhold med et platinsponsorat, der dækker i alt seks hold i Sverige, Norge og Danmark. Herhjemme stiller man med to ryttere til årets 1.200 km lange tur til Paris.
TechPeoples direktør Tommy Vanman kører på Team Rynkeby Østsjælland, mens salgschef Martin Withus er en af 50 ryttere på Team Rynkeby Østjylland. Løbet kræver ikke bare gode ben, men også et stærkt engagement i formålet med det hele: At samle penge ind til kritisk syge børn.
De to får 1.000+ km i benene, inden turen går til Paris i starten af juli, hvor de ankommer 15. juli sammen med omkring 2.500 ryttere fra ni lande. Både Martin og Tommy er rutinerede fritids-ryttere. Men alligevel vil de blive udfordret af det omfattende træningsprogram deres holdkaptajner har lagt for at få deltagerne i form til løbsugen, hvor der køres omkring 200 km hver dag. Det er ikke kun stærke ben man skal have for at klare turen. Der skal også trænes mavemuskler, nakke, håndled m.m., så kroppen kan klare de omkring 10 daglige timer i sadlen.
Der skal samles penge ind
Det kræver mange timers træning, først indendørs på spinningcykel og derefter ude på landevejen når den udendørs cykelsæson starter. Men det er ikke kun træning det handler om. For at få lov til at køre i Team Rynkeby gult skal man også engagere sig kraftigt i sponsorater og indsamling af penge til projektets formål, at hjælpe kritisk syge børn.
Og det gør de to. De sælger øl, chokolade og juletræer og hjælper med at arrangere Team Rynkeby Skole- og Børneløbet, hvor 90.000 børn løber til fordel for Børnelungefonden.
Jeg er superstolt af at være del af en virksomhed med en kultur, hvor man vægter den slags værdier højt, siger Martin Withus.
Motion er godt og vi har et fedt sammenhold på holdet. Men at hjælpe unge mennesker der er ramt af kritisk sygdom, det er det vigtigste. Det rammer mig i hjertet. Jeg synes det er et fantastisk budskab at sende som virksomhed, at TechPeople støtter projektet økonomisk og desuden giver mig som deltager mulighed for at være fleksibel med min arbejdstid, så jeg kan passe både træning og job.
Platin og guld
Tommy Vanman uddyber:
Vores moderselskab Data Respons har tegnet et platinsponsorat, der dækker Sverige, Norge og Danmark, med to hold i hvert land. Vi har selv tegnet et guldsponsorat. Vi støtter også den gode sag ved at købe firmagaver via Team Rynkeby. Desuden rækker vi hver især ud til vores personlige netværk og beder dem støtte op. Hver deltager har sin personlige My Collection konto, hvor venner og bekendte og forretningsforbindelser kan gå ind og donere. Pengene går ind i den store fælles indsamlingspulje. Det handler simpelthen om at samle så mange penge ind som muligt.
Som Team Rynkeby rytter lægger man masser af tid og kræfter i træning og fundraising. Desuden investerer man også et anseligt beløb ud af egen lomme i den gule Rynkeby-cykel, plus alt det grej og gear der hører med. Opstartpakken for en Rynkeby-rytter omfatter cykel, tøj, hotel m.m. og ligger på den anden side af 20.000 kr.
Også lederudvikling
At køre i gult for Team Rynkeby handler for Tommy og Martin ikke kun om at rejse penge til velgørenhed og stille sig selv en fysisk udfordring. Som ledere for henholdsvis det øst- og vestdanske TechPeople kontor udgør de to virksomhedens ledergruppe og de bruger også det fælles projekt som en slags lederudvikling.
Vi arbejder rigtig tæt sammen og det er godt at lære hinanden endnu bedre at kende på den her måde, siger Tommy Vanman.
I forsommeren tager vi bl.a. på træningstur sammen. Der får vi god tid at vende tingene, både når vi sidder i sadlen og når vi slapper af bagefter.
Årets danske Team Rynkeby tur køres af i alt 23 hold på omkring 50 ryttere. Hvert hold er en selvkørende enhed med et servicehold på omkring 10 personer, inklusive servicebil, kølebil med forplejning og motorcykel-eskorte.