TURBOMOMENT IND I 2016

Med manér tog vi afsked med 2015 og allerede to måneder inde i det nye år, ser det ud til at 2016 bliver året hvor satsningen indenfor IT & forretningssystemer for alvor cementerer vores position som leverandør af de skarpeste konsulenter til embeddede løsninger og IT & forretningssystemer.

2015 var året hvor vi for alvor investerede i vores nye forretningsben; konsulentydelser til IT- og forretningsydelser. Det var et år, hvor vi lærte hvor svært det er at komme ind som ny spiller på et modent marked med veletablerede spiller. Vi har besøgt rigtig mange IT virksomheder, som har taget godt imod os og langsomt har vi bygget et tillidsforhold op, som vi forventer vil bidrage positivt til vores forretning i 2016.

Satsning indenfor IT- og forretningsydelser har givet os et uventet boost på vores hidtidige hjemmebane, da mange embeddede kunder øger indsatsen indenfor Cloud, Internet og App udvikling. Gennem 2015 har vi etableret et langt større og bredere netværk indenfor disse ressourcer, som nu kommer vores etablerede kunder til gode.

Det er både spændende og udviklende, når vi oplever hvordan de to verdener embeddede løsninger og IT & forretningsydelser bygger bro og tilvejebringer synergi mellem de mange forskellige teknologiske kompetencer. En udvikling vi især ser indenfor bl.a. medico branchen, forsyningsindustrien og fra droneteknologien.

Det er en god skik at stoppe kortvarigt op ved årets begyndelse og reflektere over det foregående års resultater. Spørgsmål som ”Gjorde vi det godt?” og ”Hvad kan vi forbedre?”, er helt naturlige spørgsmål.

Vi fik et rigtig godt år i 2015, hvor forretningen voksede med 20% til en omsætning på 35 millioner.

Ny hjemmeside forbedrede kommunikationen til kunder og freelancenetværk

I starten af 2015 lancerede vi ny hjemmeside. Vi var vokset ud af den tidligere hjemmeside fra en een-mandsvirksomhed i 2010 til en virksomhed med mange fastansatte udviklingsingeniører og tilknyttede freelance konsulenter.

Vi har gjort os umage med at præsentere vores virksomhed som vores kunder oplever os. Forskelige kunde cases illustrerer bredden af opgaver og giver et indblik i de mange spændende kundeprojekter, vi er involveret i.

Kundetilfredshed er et nøgleparameter

Det lykkedes os at udbrede forretningen hos nye kunder såvel som hos vores etablerede kunder. Kundernes brug af vores ydelser skalerer naturligt op og ned efter behov, så når kunderne igen beder om vores hjælp, så er vi taknemmelige. Vi kan med lidt stolthed sige, at vi ikke har mistet nogen kunder. Tværtimod har vi udbygget vores base med endnu flere tilfredse kunder.

På konsulentsiden har vi formået at beskæftige og øge kernen af konsulenter. En udvikling der fortsætter i 2016, hvor vi lagde ud med at få en ny konsulent ind kun 7 timer efter konsulenten havde offentliggjort, at han var ledig for nye udfordringer og inden for et par dage var han hyret ud.

Vi ønsker at vokse med vores kunder med en klar strategi om at ansætte de dygtigste udviklingsingeniører og IT konsulenter til at dække samtlige kernekompetencer indenfor embeddede løsninger og IT & forretningssystemer. Målet er at være klar til at rykke hurtigt ud, når der er brug for vores spydspidser.

Det er en god skik at stoppe kortvarigt op ved årets begyndelse og reflektere over det foregående års resultater. Spørgsmål som ”Gjorde vi det godt?” og ”Hvad kan vi forbedre?”, er helt naturlige spørgsmål.